T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
RİZE / ÇAYELİ - Çayeli Kız Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI

BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI ALANI


25-06-2024



25-06-2024

 

ÖĞRETİM PROGRAMININ AMACI

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programının amacı, kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör işletmelerinde büro hizmetlerinin yürütülmesini sağlamak üzere görev alabilecek dijital ofis uygulamalarını kullanma becerisine sahip, Türkçeyi doğru ve etkili kullanarak kurum içi ve dışı iletişimi gerek yazılı gerek sözlü yapabilen, büro makineleri araç ve gereçlerini kullanabilen, resmî yazı ve belgeleri hazırlayarak dosyalayıp bu belgeleri arşivleyen, oluşturdukları belgeleri web aracılığı ile yayınlayabilen, yöneticinin toplantı, telefon, seyahat ve randevularını organize edebilen, bilgi ve becerilere sahip nitelikli insan gücünü yetiştirmektir.

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında eğitiminde hem yönetim süreçlerinde internet ve diğer teknolojilerin kullanımı hem de sosyal medyada işletmenin yönetim süreçlerini etkin şekilde kullanmasının eğitimi verilecektir. İşletmeler, iç ve dış paydaşları ile dijital platformlarda daha etkin görünebilmek için görsel, işitsel araçları ve internet reklamcılığını etkin şekilde kullanacaktır.   Dijital kitle iletişim araçları; web siteleri/sosyal medya araçları tüm kurumlar için önemli hâle gelmiştir. Bu nedenle dijital ofis uygulamaları dersi ile öğrencilere çalıştıkları kurumlarda ürün, hizmet ve diğer görsel işitsel mesaj oluşturma, ürettiği içerikleri web sitesi ve sosyal medya araçlarında yayınlayabilme, denetleyebilme becerileri kazandırılacaktır.  Fiziki ortamda olduğu kadar sanal ortamda da bilgiye ulaşma, bilgiyi paylaşma ve bilgiyi güvenli bir şekilde saklama süreçleri kazandırılacaktır.  Elektronik belge yönetim sistemlerini kullanma becerisi ile özel ve resmî kurumların internet teknolojilerinden faydalanarak bilgiye erişim hızının avantajıyla, iletişim maliyetlerini düşürmek, rekabet gücünü arttırmak, paydaşlarıyla daha etkili iletişim sağlamak (bilgi vermek ve bilgi toplamak) ve geri bildirim sürecini yönetmek amaçlanmaktadır. Bulut (çevrimiçi bilgi dağıtımı) teknolojisi ile ortaya çıkan yer, zaman ve cihaz sınırlamalarının ortadan kalkmasıyla kişisel çalışmalar ve ekip çalışmaları, çevrimiçi olarak kullanma kazanımlarının elde edilmesi amaçlanmaktadır.

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Alanı Çerçeve Öğretim Programı’nda;

1.      Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı dalı yer almaktadır. Bu doğrultuda Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanı ve alan altında yer alan mesleklerde ulusal ve uluslararası düzeyde standartlara uygun örgün öğretim programı hazırlanmıştır.  Bu programı tamamlayan öğrenciye;  

• Yeni çağ becerileri ve tasarım odaklı düşünme yaklaşımı doğrultusunda “meslek etiği ve ahilik, iş sağlığı ve güvenliği, teknolojik gelişmeler ve endüstriyel dönüşüm, çevre koruma, girişimci fikirler, iş kurma ve yürütme, fikrî ve sınai mülkiyet hakları” konularında mesleki gelişim sağlayacak beceriler kazanma,

• İş sağlığı ve güvenliği tedbirleri doğrultusunda büro teknolojileri, bilgisayar donanım ve yazılım programları hakkında temel bilgiler verilme,

• İş sağlığı ve güvenliği tedbirleri doğrultusunda tuşlara doğru teknikle vurma, süreli metin yazma işlemlerine ait bilgi ve becerileri kazandırma,

• Temel hukuk bilgi ve becerilerini kazandırma ile ilgili ortak bilgi, beceri ve yetkinliklerin yanı sıra; 

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Dalında; İş sağlığı ve güvenliği tedbirleri doğrultusunda;

• Büroların yönetimi süreçlerinde büro çalışanlarının kimlerden oluştuğu, verimli yönetim modelleri ile organizasyonlarda işlerin ergonomik büro dizaynı ve protokol kurallarına uygun olarak yürütülebilmesi yollarını öğretme,

• Kelime işlemci, elektronik tablolama ve sunu hazırlama programlarını kullanma yeterliklerini kazandırma,

• Türkçeyi güzel konuşma ve etkili iletişim kurma ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırma,

• Tuşlara hızlı ve doğru teknikle vurma, süreli ve sesli metin yazma işlemlerine ait bilgi ve becerileri kazandırma

• Kurum içi ve kurumlar arası yazışma yapma, belgeleri dosyalayıp arşivleme ve elektronik belge yönetimi ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırma,

• Bilgisayarda fotoğraf düzenleme, manipülasyon ve mizanpaj yapma ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırma,

• İleri seviyede kelime işlemci, elektronik tablolama ve veri tabanı programı kullanma yeterliklerini kazandırma

• Web editörü yardımıyla web sitesi tasarlama, yönetme ve yayınlamaya ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırma,

• Elektronik posta, arama motorları, internet reklamları ve çevrimiçi dokümanları güvenli ve etik kurallara uygun kullanma ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırma,

• Yabancı dili mesleki bilgi ve becerilerini ifade etmede, yazmada kullanabilecek bilgi ve becerilerini kazandırma ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

 

İŞ İMKANLARI NASIL?

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı mezunları özel sektör ve kamu kuruluşlarında yönetici sekreterleri; çeşitli işletmeler ile kamu ve özel sektöre ait idarelerin; Belediye, PTT, SGK, Adliye, Kaymakamlık, dernekler, odalar, barolar gibi kurumların ilgili bölümlerinde Sekreter/Memur/Büro personeli olarak istihdam edilirler.

Ayrıca; hukuk, hekimlik, mühendislik, mimarlık, muhasebe/sigortacılık, danışmanlık bürolarında görev alabilirler. Bu programdan mezun olanlar, "Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Meslek Elemanı" unvanını alırlar. Bu unvan teknikerlik ile denktir.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 10.04.2013 - Güncelleme: 25.06.2024 16:35 - Görüntülenme: 4751
  Beğen | 18  kişi beğendi