T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
RİZE / ÇAYELİ - Çayeli Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

İNTERNET BAĞIMLILIK DAVRANIŞI

ERASMUS+ 2019-1-TR01-KA101-065893 Numaralı "İnternet Bağımlık Davranışı" Projemiz, 91,50 puan ile Türkiye genelinde hibe almaya hak kazanan projeler arasında 61. sırada yer almıştır.

 

03-12-2019

İnternet Bağımlılık Davranışı Nedir?

internet kullanımı üzerindeki kontrol kaybı davranışıolarak tanımlanmaktadır.

Okulumuzdaki öğrencilere uygulanan ankete göre, öğrencilerin %72'si internetsiz bir hayatın boş ve gereksiz olduğunu düşünmektedir. % 87'si ise interneti günde 2 saatten fazla kullandığını belirtmiştir.

 

PROJE ÖZETİ

İnternet Bağımlılık Davranışı projesi, Çayeli Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencilerinde gözlemlenen sosyal uyum sorunları ve akademik başarıda düşüklük gibi sorunlara çözüm arayışı neticesinde oluşturulmuş bir projedir. Okulumuzdaki öğrencilere uyguladığımız "Teknoloji ve İnternet Bağımlılığı" anketi sonuçları, öğrencilerimizin % 72'sinin riskli grupta olduğunu göstermiştir.Bu öğrencilerimizin %72'lik kısmında İnternet Bağımlılık Davranışı olduğunu düşünmekteyiz. İnternet Bağımlılık Davranışı, internet kullanımı üzerindeki kontrol kaybı davranışı olarak tanımlanmaktadır. Bu davranış sorunu, modern sosyal bir orundur.Avrupa Komisyonu Güvenli İnternet Programı tarafından fonlanan ve EU NET ADB Consortium tarafından yapılan bir araştırmaya 7 farklı Avrupa ülkesinden 14-17 yaş arası 13.284 öğrenci katılmıştır. Bu araştırmanın sonuçlarına göre katılımcıların %63'ü yabancılarla online olarak iletişim kurmakta; %58,8'i cinsel içerikli görüntülere maruz kalmakta; %21,9'u ise sanal zorbalığa uğramaktadır.

Toplumların sağlıklı gelişiminde okulların rolünün oldukça fazla olduğunun bilincinde olup bu bilinç ile öğrencilerimizin kişisel gelişimine önem veriyoruz.Onların sağlıklı iletişim kurabilen bireyler olarak yetişmesi bizim için önemlidir.Ayrıca akademik başarılarına katkı sağlamak ve onları bir meslek sahibi edindirmeyi amaçlamaktayız. Bu bağlamda, bütün öğrencilerimize eşit fırsatlar sunmak ve riskli grupta yer alan öğrencileri de kazanmak önceliklerimiz arasında yer lmaktadır.

Bu proje ile; "İnternet Bağımlılık Davranışı" na sahip olduğu tespit edilen ve risk gurubunda olan öğrencilerimize psikolojik destek sağlayabilmeleri, onların kişisel ve sosyal gelişimleri ile akademik başarılarına olumlu katkılar sunabilmeleri açısından,personelimizin şu ihtiyaçlarını gidermeyi planlıyoruz;

1. İnternet Bağımlılık Davranışının sebepleri ve sonuçları hakkında yeterli bilgiye sahip olma; bu sayede önleme ve yardımcı olma süreçlerinde olumlu katkılar sunabilme yeterliliğine sahip olma.

2. İnternet Bağımlılık Davranışı gözlemlenen öğrencilere yönelik doğru yaklaşım metotlarının ve profesyonel öğretmen tutumlarının nasıl olması gerektiğinin farkında olma; bu sayede öğrencilerle etkili ve doğru iletişim kurma becerilerini geliştirme.

3. Yenilikçi öğretim yöntem ve tekniklerine hakim olma, riskli öğrencileri motive edici sınıf yönetimi yetkinlikleri kazanma.

4. Kültürler arası diyaloğun faydaları konusunda farkındalık kazanma,gerektiğinde Avrupa'daki meslektaşlarıyla fikir alışverişi ve yardımlaşma amacıyla ağ kurabilme.

Proje kapsamında ,okulumuz personeli arasından seçilecek 6 kişi ile İtalya'da Kasım 2019 tarihinde "İnternet Bağımlık Davranışı/Internet Addiction Behavior" konulu 8 günlük bir yapılandırılmış kursa katılmayı planlıyoruz.Katılımcılarımızı belirlerken, başvuru yapanlar arasından özellikle rehber öğretmeni olduğu sınıfta internet bağımlılık davranışı gözlenen öğrencilerin sayısı fazla olanları,farklı branşlardan olanları,sosyal sorumluluk projelerinde gönüllülük gösteren ve bu tarz projeleri destekleyenleri seçmeye dikkat edeceğiz.

Kurs sağlayıcımız İtalya'da yetişkin eğitimi sunan GIOVANI PER L'EUROPA dır.Kurstaki eğitim programı içeriği, öğretmenlerimiz ihtiyaçlarına cevap vermesi amacıyla aşağıdaki gibi planlanmıştır:

*İnternet Bağımlılık Davranışı nedir? Belirtileri Nelerdir? Olası sonuçları ve kişilerin sosyal yaşamları üzerine etkileri nelerdir?

*İnternet Bağımlılık Davranışına sahip öğrencilere yönelik kültürel ve sosyal bakış açıları ve ilgili istatistikler; bu öğrencilerin karakteristik özellikleri, davranış bozuklukları. Psikolojik ters çevirme etkileri ve üstesinden gelme yolları.

*Güvenli sınıf ve okul ortamı oluşturma ilkeleri ile öğretmenleri güçlendirmeye yönelik sosyal ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi etkinlikleri.

*Dikkat çekme, duygudurum değişikliği,tolerans,yoksunluk,çatışma,nüks gibi dışa dönük davranış problemlerinin önleme programları; önleme programlarına yönelik okul politikaları.

*İnternette istenmeyen durumlara(siber zorbalık,cinsel içerikli görüntüler..gibi) yönelik önleyici önlemler.

 

Katılımcılarımız edinecekleri bilgi,birikim,kazanım ve yeterliliklerini kurumumuz personeli ile paylaşması sonucu,internet bağımlık davranışı ile mücadele etme becerilerini tüm personelimize yaymış olacağız.Kurum Stratejik Planımızdaki "eğitimde verim ve kaliteyi arttırma" hedefimize ulaşmada, İtalya'daki kursta edindiğimiz bilgi ve deneyimlerden faydalanma yoluna gideceğiz.Gelecekteki stratejik ve vizyon amaçlarımızdan biri olan, "toplumla sağlıklı iletişim kurabilen,kendisine ve toplum faydalı bireyler"yetiştirebilme isteğimizin önündeki engellerden en önemlisi olan "doğru öğretmen tutumları ile olumlu okul kültürü ve iklimi oluşturma" alanındaki yeteneklerimizi geliştirmiş olacağız.Böylelikle toplumsal rolümüzün gerekliliğini de yerine getirmiş olacağız. Öğretmenlerimiz ve kurumumuz güçlenecek. İnternetin olumsuz etkileriyle başa çıkmada diğer kurumlara örnek olabileceğiz.

 

PROJE YÜRÜTÜCÜ VE KATILIMCI BİLGİLERİ


Proje Yasal Sorumlusu

Halim PEHLİVAN / Okul Müdürü 

Proje Koordinatörü

Şenay YALÇIN / Bilişim Teknolojileri Alan Şefi 

Katılımcılar

Halim PEHLİVAN, Şenay YALÇIN, Ömür AYDOĞDU, Namık Kemal ARICI, Şule YAKUPOĞLU, ALi Rıza ÜLKE

 

Ev Sahibi Kuruluş

Giovani Per L'Europa /Corso Umberto I, 2, 89844 Nicotera VV, İtalya

 

 PROJE FAALİYETLERİ

 

 EYLÜL/EKİM

Projenin tanıtılması amacıyla kurum personeline yönelik proje tanıtım ve bilgilendirme toplantısı yapıldı. Proje koordinatörü Şenay YALÇIN tarafından yapılan sunum ile kurum personelimiz hem projenin detayları hakkında bilgi edindiler,hem de katılımcı olmak isteyenler için, katılımcıların neasıl belirleneceği konusunda bilgi sahibi oldular.

04-12-201904-12-201904-12-201904-12-2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 Projenin tanıtımı için proje afişi,sosyal medya hesapları oluşturuldu. Katılımcı dilekçeleri alındı.Katılımcılar ,Katılımcı Belirleme Komisyonu tarafından , önceden ilan edilen kriterlere göre belirlenip ilan edildi. Katılımcılara yönelik hazırlık çalışmaları yapıldı.Hareketlilik öncesi gerekli iş ve işlemler yapılarak gerekli izinler alındı ve hareketlilik gününün gelmesi beklendi.

 

KASIM

Hareketlilik Öncesi ve Hareketlilik Dönemi


 Katılımcılarımız 17 Kasım 2019 günü yola çıktılar ve 18 Kasım 2019 günü Hareketliliğin olacağı ve kursun alınacağı İtalya/Nicoteraya vardılar.                                                                                                                                                                        

04-12-201904-12-201904-12-201904-12-201904-12-201904-12-201904-12-2019

























Kurs Süreci ve İçeriği

İtalyada8 günlük İnternet Bağımlılık Davranışı - Internet AddictiveBehavior içerikli yapılandırılmış kurs programı:

 

1.Gün: Katılımcı sunumları.Ders beklentileri ve ihtiyaçları. Dersin genel hedeflerinin tartışılması.Beyinfırtınası.TemelKavramların ve tekniklerin ele alınması(İnternet Bağımlılık Davranışı nedir? Belirtileri Nelerdir? Olası sonuçları ve kişilerin sosyal yaşamları üzerine etkileri nelerdir?)  

2.Gün: Kavramların ve tekniklerin derinlemesine öğretimi. Yorumlar ve tartışma. 

3.Gün: İnternet Bağımlılık davranışına sahip öğrencilere yönelik kültürel ve sosyal bakış açıları ve ilgili istatistikler; bu öğrencilerin karakteristik özellikleri, davranış bozuklukları. Psikolojik ters çevirmeetkilerive üstesinden gelme yolları. 

4.Gün: Güvenli sınıf ve okul ortamı oluşturma ilkeleri ile öğretmenleri güçlendirmeye yönelik sosyal ve iletişim becerilerinin geliştirilmesi. Öğrenmeyi bütünleştirme egzersizleri. Uygulama yapılan okullara çalışma ziyareti.Bir İtalyan okulundaki deneyimin değerlendirilmesi.

5.Gün: Saha çalışması.Rehber eşliğinde sosyal ve kültürel ziyaretler. İnternet Bağımlılarına yönelik alternatif terapi yöntemleri kullanan merkezlere ziyaret. 

6.Gün: Dikkat çekme, duygudurumdeğişikliği,tolerans,yoksunluk,çatışma,nüksgibi dışa dönük

davranış problemlerinin önleme programları; önleme programlarına yönelik okul politikaları.Grup çalışması ve tartışma. 

7.Gün: İnternette istenmeyen durumlara(siber zorbalık,cinsel içerikli görüntüler..gibi) yönelik önleyici önlemler. Kültürler arası psikoloji ve kültürler arası iletişim risklerinin değerlendirilmesi. 

8.Gün:Opsiyonel olarak ek eğitim oturumu,gelecek işbirliği ve takip çalışmalarının planlanması.Sertifika Töreni ve ev sahibi kuruluş ve yararlanıcılarla yapılan genel değerlendirme toplantısı.

 

Kurs Eğitmeni: Francesco LENTINI

Eğitim Dili : İngilizce

 

 

04-12-201904-12-201904-12-201904-12-201904-12-201904-12-2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Proje e-dergimiz yayında. Okumak için tıklayınız.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 03.12.2019 - Güncelleme: 12.01.2024 10:00 - Görüntülenme: 438
  Beğen | 4  kişi beğendi